*** Time ***
USA mini FLAG
New York

 

馃嚭馃嚫 United State of America, Bo偶e Pob艂ogos艂aw Ameryk臋 :-)

.:: Translate ::.

ArabicChinese (Simplified)DanishDutchEnglishFrenchGermanGreekHebrewItalianJapaneseKoreanLithuanianNorwegianPolishPortugueseRussianSpanishSwedishTurkish

馃嚭馃嚫 Obszary Kultury Organizacji USA

Cywilizacja organizacji to obowi膮zuj膮cy w niej niepisany kodeks, zbi贸r symboli, warto艣ci, wzorc贸w i norm uznawanych i realizowanych przez wszystkich pracownik贸w. Reguluje spos贸b wzajemnego odnoszenia si臋 pracownik贸w do siebie oraz wszelkie przejawy wsp贸艂pracy, rywalizacji, komunikowania si臋, traktowania podw艂adnych przez prze艂o偶onych itp. Kultura organizacji obejmuje tak偶e postawy pracownik贸w wobec ich w艂asnej pracy oraz relacje z otoczeniem (klientami, kooperantami, lokaln膮 czy szerzej poj臋t膮 spo艂eczno艣ci膮).

USA XMC.PL FLAGA

Obszary kultury organizacji s膮 praktycznym wyrazem stosowania naczelnych dla danej organizacji warto艣ci. Jako obowi膮zuj膮cy wzorzec dzia艂ania wpisuje si臋 w tradycj臋 firmy i jest przekazywana nowym pracownikom w procesie ich adaptacji. Pe艂ni istotn膮 funkcj臋 w budowaniu zespo艂贸w, w motywowaniu pracownik贸w itp.

W USA lista takich warto艣ci wg. Mike`a Woodcocka i Dave`a Francisa (powsta艂a na podstawie bada艅 wielu przedsi臋biorstw ameryka艅skich ) zwi膮zana jest z czterema funkcjami organizacji:

funkcj膮 kierownicz膮,
funkcj膮 wykonawcz膮,
funkcj膮 spo艂eczn膮,
funkcj膮 obronn膮.

Funkcja kierownicza
Aspekt w艂adzy: Grupa kierownicza powinna mie膰 wystarczaj膮ce umiej臋tno艣ci, autorytet i wp艂yw, aby m贸c decydowa膰 o organizacji. Powinna tak偶e zdawa膰 sobie spraw臋 z tego, 偶e w艂adza jest konsekwencj膮 ich pozycji w organizacji i los organizacji zale偶y przede wszystkim od nich.
Zasada: szefowie musz膮 kierowa膰.

My艣lenie elitarne: Szef o niedostatecznych kwalifikacjach mo偶e wyrz膮dzi膰 firmie du偶e szkody. Organizacje powinny zdawa膰 sobie spraw臋 ze znaczenia, jakie ma typowanie i przygotowywanie najlepszych kandydat贸w do zaj臋cia r贸l kierowniczych.
Zasada: 艣mietanka na wierzch.

Wynagradzanie: Szefowie musz膮 pracowa膰 nieustannie i energicznie dla osi膮gni臋cia cel贸w organizacyjnych. Organizacje odnosz膮ce sukcesy powinny zach臋ca膰 ich do pracy, zauwa偶a膰 i wynagradza膰 wyniki.
Zasada: licz膮 si臋 czyny i wyniki.

Koncentracja: Wa偶ne jest, aby wysi艂ek nakierowany by艂 na istotne zadania. Je偶eli 艣rodki s膮 niew艂a艣ciwie u偶yte, zdolniejsze kierownictwo innego przedsi臋biorstwa wykorzysta to i odbierze nam udzia艂 w rynku. Organizacje powinny przeznacza膰 艣rodki na zadania, kt贸re daj膮 wyniki.
Zasada: Nale偶y robi膰 to, co istotne 鈥 to, co przynosi rezultat.

Efektywno艣膰: Cz臋sto si臋 zdarza, 偶e ma艂y b艂膮d ma nieproporcjonalne znaczenie dla jako艣ci ca艂o艣ci. Wysi艂ek, aby ka偶de zadanie wykona膰 dobrze daje przewag臋 konkurencyjn膮. Organizacje powinny poszukiwa膰 lepszych sposob贸w osi膮gni臋cia rezultat贸w i zach臋ca膰 do wprowadzania innowacji.
Zasada: pracuj dobrze.

Ekonomia: Du偶o 艂atwiej jest wyda膰 pieni膮dze ni偶 je zarobi膰. Brak kontroli wydatk贸w jest cz臋stym powodem upad艂o艣ci przedsi臋biorstw. Ka偶da dzia艂alno艣膰 kosztuje, kto艣 gdzie艣 zawsze musi za ni膮 zap艂aci膰 Organizacje powinny rozumie膰, jak wa偶ne s膮 uwarunkowania ekonomiczne.
Zasada: nie ma darmowych obiad贸w.

[Czytaj Ca艂o艣膰…]


.:: Menu ::.