*** Time ***
USA mini FLAG
New York

 

馃嚭馃嚫 United State of America, Bo偶e Pob艂ogos艂aw Ameryk臋 :-)

.:: Translate ::.

ArabicChinese (Simplified)DanishDutchEnglishFrenchGermanGreekHebrewItalianJapaneseKoreanLithuanianNorwegianPolishPortugueseRussianSpanishSwedishTurkish

馃嚭馃嚫 Biznes w USA

Czynnikiem najsilniej r贸偶nicuj膮cym deklarowane motywy pracy Amerykan贸w jest wykszta艂cenie. Wraz z jego wzrostem spada rola zysku albowiem pracownicy , szczeg贸lnie menad偶erowie identyfikuj膮 si臋 z firm膮, a ich osobistym motorem dzia艂ania staje si臋 misja firmy.

Zatem w skutecznym zarz膮dzaniu widoczna jest zar贸wno tendencja o charakterze selekcyjnym, motywuj膮cym jak i rozwijaj膮cym. Ta ostatnia jest nast臋pstwem przekonania, 偶e skuteczna, dobrze przygotowana kadra kierownicza we藕mie na siebie obowi膮zek motywowania i organizowania zespo艂贸w, tak by艂y one dobrze wyspecjalizowane si臋 w danym obszarze dzia艂ania organizacji.

Dolary Biznes USA XMC.pl


Dlatego szerokie zastosowanie widz膮 Amerykanie w organizowaniu szkole艅, bowiem cykliczne szkolenia u艂atwiaj膮 szybkie poradzenie sobie z wymaganiami zwi膮zanymi z dan膮 prac膮. Poszerzaj膮 wiedz臋 i doskonal膮 umiej臋tno艣ci zespo艂owego zgrania. Pozwalaj膮 pracownikowi poprawi膰 wyniki oraz zmniejszy膰 liczb臋 pope艂nianych b艂臋d贸w (marnotrawstwo). Trafny wyb贸r szkolenia oraz zr臋czne zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych organizacji jest nieocenionym procesem w sytuacji, kiedy firma pragnie wprowadzi膰 elastyczne metody pracy i ukszta艂towa膰 w艂a艣ciwe postawy 鈥 umo偶liwiaj膮ce pracownikom poradzenie sobie ze 鈥渮mian膮 osobowo艣ci鈥 tworzonego w艂a艣nie zespo艂u.


Kiedy pracownicy odczuwaj膮, 偶e zostali wyr贸偶nieni wys艂aniem na kurs szkoleniowy, wyra藕ne jest dzia艂anie motywacyjne. Warto艣膰 szkolenia jest widoczna w kontek艣cie komunikacji zewn臋trznej, bowiem cykliczne szkolenia integracyjne maja za zadanie wspiera膰, zmusza膰 do promieniowania kultury organizacji na zewn膮trz.

Jedn膮 z ameryka艅skich teorii wykorzystywanych w praktyce zarz膮dzania personelem jest teoria autorstwa Meredith Belbina.Wed艂ug niego istnieje osiem r贸l pe艂nionych przez uczestnika zespo艂u:

INICJATOR wp艂ywa na innych, aby stawiali sobie cele
STERNIK poci膮ga za sob膮 innych, zwraca uwag臋 na silne strony cz艂onk贸w zespo艂u, wys艂uchuje argument贸w
OGRODNIK nastawiony na wsp贸艂prac臋, buduje atmosfer臋 w zespole, 艂agodzi konflikty
ODKRYWCA zbiera i 艂膮czy informacje, umie bada膰 pomys艂y, jest kreatywny
POMYS艁ODAWCA my艣li w nowoczesny spos贸b, proponuje innowacje i alternatywne rozwi膮zania
ANALITYK analizuje problemy i sytuacje, gwarantuje przemy艣lane i racjonalne decyzje
OSOBA PODSUMOWUJ膭CA pami臋ta o istotnych szczeg贸艂ach, zapewnia wysok膮 jako艣膰 wykonania zadania
RZEMIE艢LNIK umie wprowadzi膰 plany w 偶ycie, jest praktyczny, systematyczny i efektywny

呕adna z tych r贸l nie jest gorsza ani lepsza. Role dopasowywane s膮 do pracownik贸w ze wzgl臋du na cechy osobowo艣ciowe, spos贸b my艣lenia, temperament a owe zr贸偶nicowanie stanowi w艂a艣nie si艂臋 zespo艂u. Pracodawcy ameryka艅scy wiedz膮, 偶e firma to przede wszystkim ludzie, a odpowiednie sposoby rekrutacji i rozbudowane dzia艂y personalne daj膮 optymalnie wykorzysta膰 potencja艂 ludzki w firmie.

[Czytaj Ca艂o艣膰…]

馃嚭馃嚫 Handel Us艂ugami w USA

W gospodarce ameryka艅skich nasilaj膮 si臋 procesy typowe dla okresu postindustrialnego, charakteryzuj膮ce si臋 dynamicznym rozwojem us艂ug i wzrostem ich udzia艂u w produkcie krajowym brutto, przy jednocze艣nie zmniejszaj膮cym si臋 udziale prze颅mys艂u i rolnictwa. Podstawow膮 form膮 aktywno艣ci, wyra偶aj膮c膮 si臋 zar贸wno w wielko艣ci zatrudnienia jak i warto艣ci wytwor贸w, s膮 szeroko rozumiane us艂ugi. Us艂ugi zatrudniaj膮 dzi艣 ok. 75% wszystkich zatrudnionych w gospodarce narodowej i tworz膮. oko艂o 73% produktu krajowego brutto.

US International Trade Commission (USITEC) 鈥 Ameryka艅ska Komisja ds. Handlu Mi臋dzyna颅rodowego przygotowa艂a kolejny roczny raport o handlu us艂ugami w USA (p1. Recent Trends in US Service Trade鈥: 2000 Annual Report1. Pod uwag臋 w analizie wzi臋to dane statystyczne do颅tycz膮ce handlu realizowanego przez zagraniczne filie przedsi臋biorstw ameryka艅skich, handlu za颅granicznego, jak i handlu firm zagranicznych w
USA.

W raporcie zamieszczono najnowsze dane do颅tycz膮ce ameryka艅skiego handlu us艂ugami og艂o颅szone przez Ministerstwo Handlu USA i Biuro Analiz Ekonomicznych (Bureau of Economic Ana颅lysis 鈥 BEA). W 1998 r. udzia艂 handlu us艂ugami w ca艂ym handlu zagranicznym USA wyni贸s艂 22%. Do颅datnie dla USA saldo w obrotach us艂ugami wy颅nios艂o 83 mld USD (80 mld USD przypada艂o na sektor prywatny), podczas gdy saldo obrot贸w towarowych by艂o ujemne w wysoko艣ci 247 mld USD. W sferze us艂ug zatrudnionych by艂o w 1998 r. 79% wszystkich pracuj膮cych w sektorze prywat颅nym, a w przemy艣le 鈥 18%, rolnictwie i prze颅mys艂ach wydobywczych 鈥 3%. W 1998 r. sektor prywatny USA wyeksportowa艂 us艂ug za 245,7 mld USD, podczas gdy import w tym czasie wyni贸s艂 165,3 mld USD.

[Czytaj Ca艂o艣膰…]

馃嚭馃嚫 Turystyka w USA

Turystyka w USA roz颅win臋艂a si臋 g艂. w latach 60., w zwi膮zku z powszechn膮 motoryzacj膮 oraz rosn膮c膮 zamo偶颅no艣ci膮 spo艂ecze艅stwa. Zwi臋kszaj膮ca si臋 liczba turyst贸w (ponad 290 mln, 1991) wp艂ywa na sta艂膮 rozbudow臋 zaplecza turystyczno.-wypoczynko颅wego (hotele, motele, campingi, o艣rodki sport., o艣r. rozrywki i in.), G艂贸wnymi obiektami turystycznymi s膮 parki narodowe i pomniki przyrody, zw艂aszcza Yosemite, Yellowstone i Wielki Kanion, odwiedzane przez kilkana艣cie milion贸w turyst贸w rocznie, poza tym k膮pieliska morskie (m.in. Atlantic City, Santa Monica, Santa Barbara, Waikiki na Ha颅wajach), o艣rodki narciarskie (Colorado Springs, Squaw Valley, Lake Placid) i o艣rodki rozrywki (Las Vegas, Reno, Disneyland w Anaheirn w Kalifornii, Disney World na Florydzie) oraz miasta b臋d膮ce g艂贸wnymi o艣rodkami politycznymi i kulturalnymi 鈥 g艂贸wnie Nowy Jork (siedziba ONZ, Statua Wolno艣ci, Rocke-feller Center, Manhattan), Waszyngton (Bia艂y Dom, Kapitel), Chicago (m.in. najwy偶szy bu颅dynek na 艣wiecie 鈥 Sears Tower, 475 m), Do cel贸w turystyczno.-wypoczynkowych zosta艂y udo颅st臋pnione federalne lasy (g艂, w G. Skalistych i Nadbrze偶nych) i obszary stepowe (m.in. na Wy偶, Kolorado) oraz tereny po艂o偶one w s膮颅siedztwie jezior i sztucznych zbiornik贸w wod颅nych (m.in. w dolinach rz.: Tennessee, Ko颅lumbia i Kolorado)

[Czytaj Ca艂o艣膰…]


.:: Menu ::.