*** Time ***
USA mini FLAG
New York

.:: Translate ::.

Polish flagItalian flagKorean flagPortuguese flagEnglish flagGerman flagFrench flagSpanish flagJapanese flagArabic flagRussian flagGreek flagDutch flagBulgarian flagCzech flagCroatian flagDanish flagFinnish flagRomanian flagSwedish flagNorwegian flagHebrew flagLatvian flagSlovak flagUkrainian flagVietnamese flagGalician flagThai flagTurkish flagHungarian flagIcelandic flag

W W W. U S A . X M C .P L

馃嚭馃嚫 United State of America, Bo偶e Pob艂ogos艂aw Ameryk臋 :-)

馃嚭馃嚫 Biznes w USA

Czynnikiem najsilniej r贸偶nicuj膮cym deklarowane motywy pracy Amerykan贸w jest wykszta艂cenie. Wraz z jego wzrostem spada rola zysku albowiem pracownicy , szczeg贸lnie menad偶erowie identyfikuj膮 si臋 z firm膮, a ich osobistym motorem dzia艂ania staje si臋 misja firmy.

Zatem w skutecznym zarz膮dzaniu widoczna jest zar贸wno tendencja o charakterze selekcyjnym, motywuj膮cym jak i rozwijaj膮cym. Ta ostatnia jest nast臋pstwem przekonania, 偶e skuteczna, dobrze przygotowana kadra kierownicza we藕mie na siebie obowi膮zek motywowania i organizowania zespo艂贸w, tak by艂y one dobrze wyspecjalizowane si臋 w danym obszarze dzia艂ania organizacji.

Dolary Biznes USA XMC.pl


Dlatego szerokie zastosowanie widz膮 Amerykanie w organizowaniu szkole艅, bowiem cykliczne szkolenia u艂atwiaj膮 szybkie poradzenie sobie z wymaganiami zwi膮zanymi z dan膮 prac膮. Poszerzaj膮 wiedz臋 i doskonal膮 umiej臋tno艣ci zespo艂owego zgrania. Pozwalaj膮 pracownikowi poprawi膰 wyniki oraz zmniejszy膰 liczb臋 pope艂nianych b艂臋d贸w (marnotrawstwo). Trafny wyb贸r szkolenia oraz zr臋czne zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych organizacji jest nieocenionym procesem w sytuacji, kiedy firma pragnie wprowadzi膰 elastyczne metody pracy i ukszta艂towa膰 w艂a艣ciwe postawy 鈥 umo偶liwiaj膮ce pracownikom poradzenie sobie ze 鈥渮mian膮 osobowo艣ci鈥 tworzonego w艂a艣nie zespo艂u.


Kiedy pracownicy odczuwaj膮, 偶e zostali wyr贸偶nieni wys艂aniem na kurs szkoleniowy, wyra藕ne jest dzia艂anie motywacyjne. Warto艣膰 szkolenia jest widoczna w kontek艣cie komunikacji zewn臋trznej, bowiem cykliczne szkolenia integracyjne maja za zadanie wspiera膰, zmusza膰 do promieniowania kultury organizacji na zewn膮trz.

Jedn膮 z ameryka艅skich teorii wykorzystywanych w praktyce zarz膮dzania personelem jest teoria autorstwa Meredith Belbina.Wed艂ug niego istnieje osiem r贸l pe艂nionych przez uczestnika zespo艂u:

INICJATOR wp艂ywa na innych, aby stawiali sobie cele
STERNIK poci膮ga za sob膮 innych, zwraca uwag臋 na silne strony cz艂onk贸w zespo艂u, wys艂uchuje argument贸w
OGRODNIK nastawiony na wsp贸艂prac臋, buduje atmosfer臋 w zespole, 艂agodzi konflikty
ODKRYWCA zbiera i 艂膮czy informacje, umie bada膰 pomys艂y, jest kreatywny
POMYS艁ODAWCA my艣li w nowoczesny spos贸b, proponuje innowacje i alternatywne rozwi膮zania
ANALITYK analizuje problemy i sytuacje, gwarantuje przemy艣lane i racjonalne decyzje
OSOBA PODSUMOWUJ膭CA pami臋ta o istotnych szczeg贸艂ach, zapewnia wysok膮 jako艣膰 wykonania zadania
RZEMIE艢LNIK umie wprowadzi膰 plany w 偶ycie, jest praktyczny, systematyczny i efektywny

呕adna z tych r贸l nie jest gorsza ani lepsza. Role dopasowywane s膮 do pracownik贸w ze wzgl臋du na cechy osobowo艣ciowe, spos贸b my艣lenia, temperament a owe zr贸偶nicowanie stanowi w艂a艣nie si艂臋 zespo艂u. Pracodawcy ameryka艅scy wiedz膮, 偶e firma to przede wszystkim ludzie, a odpowiednie sposoby rekrutacji i rozbudowane dzia艂y personalne daj膮 optymalnie wykorzysta膰 potencja艂 ludzki w firmie.

[Czytaj Ca艂o艣膰…]

馃嚭馃嚫 Handel Us艂ugami w USA

W gospodarce ameryka艅skich nasilaj膮 si臋 procesy typowe dla okresu postindustrialnego, charakteryzuj膮ce si臋 dynamicznym rozwojem us艂ug i wzrostem ich udzia艂u w produkcie krajowym brutto, przy jednocze艣nie zmniejszaj膮cym si臋 udziale prze颅mys艂u i rolnictwa. Podstawow膮 form膮 aktywno艣ci, wyra偶aj膮c膮 si臋 zar贸wno w wielko艣ci zatrudnienia jak i warto艣ci wytwor贸w, s膮 szeroko rozumiane us艂ugi. Us艂ugi zatrudniaj膮 dzi艣 ok. 75% wszystkich zatrudnionych w gospodarce narodowej i tworz膮. oko艂o 73% produktu krajowego brutto.

US International Trade Commission (USITEC) 鈥 Ameryka艅ska Komisja ds. Handlu Mi臋dzyna颅rodowego przygotowa艂a kolejny roczny raport o handlu us艂ugami w USA (p1. Recent Trends in US Service Trade鈥: 2000 Annual Report1. Pod uwag臋 w analizie wzi臋to dane statystyczne do颅tycz膮ce handlu realizowanego przez zagraniczne filie przedsi臋biorstw ameryka艅skich, handlu za颅granicznego, jak i handlu firm zagranicznych w
USA.

W raporcie zamieszczono najnowsze dane do颅tycz膮ce ameryka艅skiego handlu us艂ugami og艂o颅szone przez Ministerstwo Handlu USA i Biuro Analiz Ekonomicznych (Bureau of Economic Ana颅lysis 鈥 BEA). W 1998 r. udzia艂 handlu us艂ugami w ca艂ym handlu zagranicznym USA wyni贸s艂 22%. Do颅datnie dla USA saldo w obrotach us艂ugami wy颅nios艂o 83 mld USD (80 mld USD przypada艂o na sektor prywatny), podczas gdy saldo obrot贸w towarowych by艂o ujemne w wysoko艣ci 247 mld USD. W sferze us艂ug zatrudnionych by艂o w 1998 r. 79% wszystkich pracuj膮cych w sektorze prywat颅nym, a w przemy艣le 鈥 18%, rolnictwie i prze颅mys艂ach wydobywczych 鈥 3%. W 1998 r. sektor prywatny USA wyeksportowa艂 us艂ug za 245,7 mld USD, podczas gdy import w tym czasie wyni贸s艂 165,3 mld USD.

[Czytaj Ca艂o艣膰…]

馃嚭馃嚫 Turystyka w USA

Turystyka w USA roz颅win臋艂a si臋 g艂. w latach 60., w zwi膮zku z powszechn膮 motoryzacj膮 oraz rosn膮c膮 zamo偶颅no艣ci膮 spo艂ecze艅stwa. Zwi臋kszaj膮ca si臋 liczba turyst贸w (ponad 290 mln, 1991) wp艂ywa na sta艂膮 rozbudow臋 zaplecza turystyczno.-wypoczynko颅wego (hotele, motele, campingi, o艣rodki sport., o艣r. rozrywki i in.), G艂贸wnymi obiektami turystycznymi s膮 parki narodowe i pomniki przyrody, zw艂aszcza Yosemite, Yellowstone i Wielki Kanion, odwiedzane przez kilkana艣cie milion贸w turyst贸w rocznie, poza tym k膮pieliska morskie (m.in. Atlantic City, Santa Monica, Santa Barbara, Waikiki na Ha颅wajach), o艣rodki narciarskie (Colorado Springs, Squaw Valley, Lake Placid) i o艣rodki rozrywki (Las Vegas, Reno, Disneyland w Anaheirn w Kalifornii, Disney World na Florydzie) oraz miasta b臋d膮ce g艂贸wnymi o艣rodkami politycznymi i kulturalnymi 鈥 g艂贸wnie Nowy Jork (siedziba ONZ, Statua Wolno艣ci, Rocke-feller Center, Manhattan), Waszyngton (Bia艂y Dom, Kapitel), Chicago (m.in. najwy偶szy bu颅dynek na 艣wiecie 鈥 Sears Tower, 475 m), Do cel贸w turystyczno.-wypoczynkowych zosta艂y udo颅st臋pnione federalne lasy (g艂, w G. Skalistych i Nadbrze偶nych) i obszary stepowe (m.in. na Wy偶, Kolorado) oraz tereny po艂o偶one w s膮颅siedztwie jezior i sztucznych zbiornik贸w wod颅nych (m.in. w dolinach rz.: Tennessee, Ko颅lumbia i Kolorado)

[Czytaj Ca艂o艣膰…]


.:: Menu ::.